עלה לתרופה רבי אשר וייס פשט את הספיקות ב'עלה'

בנצי לייזרוביץ No Comments on עלה לתרופה רבי אשר וייס פשט את הספיקות ב'עלה'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רגישות רבה קיימת סביב הנושא של שמירה על ההלכה ודקדוקיה, בעת טיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים. הצוותים המקצועיים במעונות "עלה", המטפלים בילדים אלו, נתקלים מידי יום ביומו ומידי שבת בשבתו, באינספור שאלות המתעוררות במהלך הטיפול השוטף בילדים אלו.

במהלך השנים, היו השאלות והספקות עולים לפתחו של הגאון הגדול רבי יהושע נויבירט זצ"ל בעמח"ס "שמירת שבת כהלכתה" ונאמנו של מרן פוסק הדור הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל. דלתו של הרב נויבירט זצ"ל היתה פתוחה תמיד בפני הנהלת "עלה", וכל שאלה היתה זוכה למענה ולפתרון.

עם הסתלקותו של הרב נויבירט, פנתה הנהלת "עלה" לגאון הגדול רבי אשר וייס שליט"א שיבלחט"א, גאב"ד "דרכי תורה", והביאה בפניו את השאלות והספקות המתעוררות כל העת. הגר"א וייס נענה בחום ואימץ אל ליבו את נציגי "עלה", כאשר כל שאלה או ספק עולים על שולחנו וזוכים להכוונה, עצה ותושיה.

לקראת ימי הפסח, כחלק מהיערכות המעונות לחג, הטריח הגר"א וייס את עצמו והגיע לבית "עלה" בירושלים, על מנת להתרשם בעצמו מסוג האוכלוסיה וללמוד את השאלות והפרטים מקרוב. גאב"ד "דרכי תורה" סייר ברחבי הבנין, ביקר בכל המחלקות ובחן היטב את המיכשור, את דרכי הטיפול המגוונים בילדים, כל אחד וצרכיו השונים והמיוחדים.

הרב אשר וייס יהודה מרמורשטיין על''ה

צוות "עלה" שהתלווה לגר"א וייס, העלה בפניו שאלות רבות והציג בפניו את הספקות המתעוררות כל העת. עיקר הדיון עיקר הדיון נסב על פעולות רפואיות הכרוכות לפעמים גם בחילול שבת עבור האוכלוסייה של ילדים וצעירים הסובלים מנכות רב מערכתית קשה. זו באה לידי ביטוי בפגיעה קוגניטיבית, יחד עם פגיעה מוטורית קשה, כאשר כולם רתוקים לכיסאות גלגלים ל"ע ובמקרים רבים של מצבים רפואיים אקוטיים, נדרש ביצוע פעולות נחוצות מסוגים שונים- כגון: חיבור למכשיר קנגרו (המאפשר האכלה דרך גסטרוסטום), ביצוע סקשן לילדים עם טרכיאוסטום, חיבור למחולל חמצן, וכדו'. בנוסף, נדרש שימוש ב"מנופים" להעברות ממיטה לכיסא, למיטת רחצה וכו'.

הרב בחן, בדק ופסק לצוות כיצד לנהוג בשבתות ומועדים במקרים רבים, נוספים ומגוונים. אנשי הצוות הרפואי והמקצועי בבית עלה ירושלים, הודו בחום לגר"א וייס שליט"א שהגיע במיוחד על מנת להכיר מקרוב, לסייע ולעודד בכל כוחו את העוסקים במלאכת הקודש. גאב"ד "דרכי תורה" שליט"א בירכם בחום תוך שהוא מזכיר להם שוב שדלתו פתוחה תמיד בפניהם להוראה, סיוע, עצה וברכה.



0 תגובות